» Különleges Bravo/Brava változatok
2007. február 26. | Beküldte: Ocsy
Limitált szériák
A Fiat Bravo/Brava típust a különböző piacok igényeihez alkalmazkodva különböző felszereltségi fokozatokban – S, SX, SLX, HSX, HSD, EL, ELX, HLX, GT, HGT – kínálták. Az egyes fokozatokon belül is voltak eltérések, mind évjárattól (pl. egy facelift előtti Brava ELX-ben nem találunk az első ülések között könyöktámaszt, míg facelift után ez része volt ennek a felszereltségi szintnek), mind az adott piactól függően (pl. Nagy Britanniában egy alapkivitelű Bravo SX-ben az alapár része volt az elektromos napfénytető – vagy légkondicionálót lehetett kérni helyette –, míg Magyarországon a gyári napfénytető ritka extratartozék, még a jól felszerelt példányoknál is hiányzik a meglehetősen magas felár miatt). A fent felsorolt típusjelzések előfordulása szintén időben és térben változó: az S és az EL facelift után megszűnt, HSX-szel, HSD-vel és HLX-szel pedig magyarországi első üzembehelyezésű autón gyakorlatilag nem találkozhatunk.
Az egyes felszereltségek körülhatárolását a sokféle gyárilag adott alapszinten kívül a külön, egyesével és a csomagban is rendelhető extrák egész sora is nehezíti. Nem kellett például feltétlenül megrendelni Brava-nkhoz az ELX szint összes extráját, ha csak utasoldali frontlégzsákot szerettünk volna, mivel ezt felárért külön is megkaphattuk. Ha viszont többre vágytunk, de még mindig megelégedtünk az alacsonyabb szinttel, választhattunk a felszereléscsomagok közül, amelyekbe azokat az extrákat válogatták össze (több-kevesebb sikerrel) amelyeket a vásárlók gyakran kértek külön-külön szerelve is:
– „Cold climate” csomag: fényszórómosó, fűthető első ülések, elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró
– „Visibility” csomag: elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró
– „Alarm” csomag: riasztó, távirányítós központizár.
(Az alapáras és extraként rendelhető felszerelések teljes listája A Bravo/a biztonsági és kényelmi felszerelései című leírásban olvasható.)
A fentiek alapján látható, hogy gyakorlatilag lehetetlen két teljesen azonos felszereltségű Bravo/a-t találni a piacon. De, hogy még ennyire se legyen egyszerű a dolog, a gyár több (az egyes piacokon szintén eltérő) limitált szériát is bevezetett, amelyek különlegességét a korlátozott darabszámon kívül az alapárban foglalt extratartozékok jelentették (az alapfelszerelés összetétele természetesen ezeknél is attól függött, hogy mikor és mely piacokon kínálták az alapjukul szolgáló modellt). Ezen szériák közül a legismertebbek (ABC-sorrendben):
Anniversaire (Nyugat-Európa)
A Fiat 1997. elején ezzel a mindössze 1100 darabszámos különleges szériával ünnepelte a Bravo/a 1996-os Év Autója címét.
Alapja: SX felszereltségi fokozat
Karosszériaváltozatok: Bravo, Brava
Motorváltozatok: csak 1.6 16V
Fényezés színe: mint a normál változatoknál
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– metálfényezés
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– utasoldali frontlégzsák
– ABS
– CD-s autórádió.
Estivale (Nyugat-Európa)
Ez a sorozat a legtöbb autómárka szalonjaiban és hirdetéseiben minden tavasszal és nyáron feltűnő, általában Cool, Ice és hasonló (nem túl sok fantáziáról árulkodó) névre keresztelt, „szériában” légkondicionálót tartalmazó változatok megfelelője. Az Estivale 2000. márciusában jelent meg.
Alapja: SX felszereltségi fokozat
Karosszériaváltozatok: csak Brava
Motorváltozatok: 1.2 16V, 1.6 16V, 1.9 JTD
Fényezés színe: mint a normál változatoknál
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– különleges 14”-os dísztárcsák
– automata légkondicionáló.
Formula (Nagy Britannia)
Külsőségeit tekintve sportos, de csak az 1.2-es alapmotorral kínált brit változat 2001-ből. Alapfelszereltség a jobb oldali kormány…
Alapja: SX felszereltségi fokozat
Karosszériaváltozatok: csak Bravo
Motorváltozatok: csak 1.2 16V
Fényezés színe: mint a normál változatoknál
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– GT könnyűfém felni (15”)
– GT hátsó spoiler
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– CD-s autórádió
– távirányítású központi zár.
Limited Edition (Magyarország)
Természetesen itthon is futott néhány különleges széria. A Limited Edition-t 2000-től forgalmazták.
Alapja: SX felszereltségi fokozat
Karosszériaváltozatok: csak Brava
Motorváltozatok: 1.2 16V, 1.6 16V
Fényezés színe: mint a normál változatoknál
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– metálfényezés
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– vezető- és utasoldali frontlégzsák
– ABS (csak az 1.6 16V-nél)
– automata légkondicionáló.
Special Edition (Magyarország)
Kis hazánk másik üdvöskéje, a Brava Limited Edition Bravo változata. Szintén 2000-től volt rendelhető.
Alapja: SX felszereltségi fokozat
Karosszériaváltozatok: csak Bravo
Motorváltozatok: 1.2 16V, 1.6 16V
Fényezés színe: mint a normál változatoknál
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– metálfényezés
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– vezető- és utasoldali frontlégzsák
– ABS (csak az 1.6 16V-nél)
– automata légkondicionáló.
Steel (Nyugat-Európa)
A Steel a Bravo/a típus búcsúja volt 2001. októberében, mielőtt leváltotta a Stilo. Többféle alváltozata is volt: a Bravo Steel nemcsak a Brava Steel kényelmi extráit kapta meg, hanem további, sportos kiegészítőkkel is gazdagodott; a légkondicionált változat pedig Steel Clim néven futott.
Alapja: SX felszereltségi fokozat (Bravo Steel: GT)
Karosszériaváltozatok: Bravo, Brava
Motorváltozatok: 1.2 16V, 1.6 16V, 1.9 JTD
Fényezés színe: mint a normál változatoknál (Bravo Steel: acélszürke, kékesfekete)
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– metálfényezés
– GT könnyűfém felni (15”, Bravo Steel)
– GT hátsó spoiler (Bravo Steel)
– különleges 14”-os dísztárcsák (Brava Steel)
– sötétített hátsó lámpabúrák (Bravo Steel)
– Steel logó a C oszlopon
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– utasoldali frontlégzsák
– automata légkondicionáló (Steel Clim)
– CD-s autórádió
– bőrborítású GT kormány és váltógomb
– fehér számlapú GT műszeregység
– bicolor (kék/fekete) üléshuzat
– GT ülések.
Suite (Svájc)
Az eredetileg a svájci piac részére (1999. novemberétől) készült Suite egy igazi unikum, a Bravo-k nonpluszultrája, az „Ultimate Bravo”. Egy olyan, gyakorlatilag minden extrát tartalmazó változat, amelyhez hasonlóval még középkategóriás típusoknál is ritkán találkozhatunk.
Alapja: GT felszereltségi fokozat
Karosszériaváltozatok: csak Bravo
Motorváltozatok: 1.6 16V, 1.8 16V, 1.9 JTD
Fényezés színe: mint a normál változatoknál (általában kékesfekete)
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– metálfényezés
– különleges könnyűfém felni (15”, a GT-hez hasonló, de nem 5, hanem 7 küllős)
– GT hátsó spoiler
– Suite logó a C oszlopon
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– utasoldali frontlégzsák, oldallégzsákok
– automata légkondicionáló
– 4 hangszórós, CD-tár vezérlős High (H2) autórádió
– távirányítású központi zár
– bőrborítású GT kormány és váltógomb
– fehér számlapú GT műszeregység
– ezüstszínű középkonzol és műszerfal-betétek
– teljes bőr belső: krém, sötétbarna, sötétkék vagy fekete színben
– GT ülések.
Trofeo/egyes piacokon Trophy (Nyugat-Európa)
A Trofeo tulajdonképpen egy pár speciális elemmel feldobott GT, de csak 1.2-es motorral készült, a brit Formula-hoz hasonlóan.
Alapja: SX felszereltségi fokozat (1.2 GT, mint olyan, nem létezett)
Karosszériaváltozatok: csak Bravo
Motorváltozatok: csak 1.2 16V
Fényezés színe: acélszürke, kékesfekete; speciális Trofeo színek: „Sprint” kék, égszínkék
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– metálfényezés
– GT könnyűfém felni (15”, speciális szürke fényezéssel)
– GT hátsó spoiler
– Trofeo felirat az első sárvédőkön
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– automata légkondicionáló
– bőrborítású GT kormány és váltógomb
– fehér számlapú GT műszeregység
– ezüstszínű középkonzol és műszerfal-betétek
– bicolor (kék/fekete) üléshuzat, kék ajtókárpit
– GT ülések.
Yellow (Magyarország)
A legspeciálisabb hazai változat, szintén csak 1.2-es motorral, kizárólag citromsárga fényezéssel.
Alapja: SX felszereltségi fokozat
Karosszériaváltozatok: csak Bravo
Motorváltozatok: csak 1.2 16V
Fényezés színe: csak citromsárga
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– GT könnyűfém felni (15”)
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– vezetőoldali légzsák.
Brava HGT (Brazília)
Bár a Bravo HGT a hot hatch kategória kedvelői körében nagy népszerűségre tett szert Európában, a Brava HGT-t mégsem forgalmazták a dél-amerikai kontinensen kívül. Brazíliában (a Marea Turbo-val együtt, amihez szintén csak a világnak azon a táján lehetett hozzájutni) viszont igazi kultusza van, mivel jó tuningalap. Az A oszlopig a karosszéria kialakítása a Bravo HGT-ével mutat rokonságot: az első sárvédő és lökhárító (ezzel együtt az első túlnyúlás) a Marea-hoz hasonlóan hosszabb az alapkivitelekénél, sőt, a Bravo HGT-től eltérően az első lökhárító is a Marea-é (a Bravo HGT-nek is egyedi, de az alap Bravo/a változatokhoz jobban hasonlító első lökhárítója van). További eltérés, hogy a motorháztető alá nem a 2.0 20V, hanem az 1.8 16V motor szelepvezérlés-módosítóval 132 lóerősre izmosított változata került (mi ezt a motort a Punto HGT-ből és a Coupé-ból ismerhetjük).
Egyéb jellegzetességek: a színrefújt védőcsíkok az ajtókon és a lökhárítókon (a hátsó löhárító csíkja is a Marea-éhoz hasonló kialakítású), a hátsó szárny, és a motorháztető szélein elhelyezett két légbeömlő. A brazíliai útviszonyokhoz az európai változathoz képest emeltek a karosszéria hasmagasságán, a (nálunk a Bravo Suite-ről ismerős) felniken az általunk megszokott 195/50 R15-ös gumik helyett 195/55 R15-ösöket találunk.
A Brava HGT felszereltségéhez a fentieken kívül általában elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró, ABS valamint vezető- és utasoldali légzsák tartozik.
A Brava HGT-ről további képek a Galériában.
Bravo Cabrio (Nyugat-Európa)
A Bravo Cabrio sajnos soha nem készült el szériagyártásra érett változatban (annak ellenére – vagy éppen amiatt –, hogy ugyanakkor a Punto I alapjaira épült Cabrio változat sikeres volt). A Fiat, mint a nagy nemzeti és nemzetközi kerékpárversenyek támogatója, néhány átalakított Marea mellett kísérőautóként mutatta be a Bravo nyitott változatát a 2002. évi Tour de France-on. Összesen csak pár darab készült belőle, és gyakorlatilag nem maradt fel róla semmilyen információ, a fenti képeket leszámítva.
Versenyváltozatok
A Bravo/a-ból több csapat is készített különböző versenyágak különböző kategóriájához versenyautót. Néhány kép ezekről a gépekről:
A csoportos Bravo HGT raliautó (Artemio Race Line)
Bravo WRC (Artemio Race Line)
Bravo 4x4 raliautó (Vida Rally Team, Dunavarsány)
N csoportos Bravo raliautó (991 Racing)
N csoportos Bravo raliautó
N csoportos Bravo HGT raliautó (F3 Auto Sport)
N csoportos Bravo HGT raliautó
N csoportos Bravo HGT raliautó
Bravo 4x4 ralikrosszautó
Bravo 1.9 TD ralikrosszautó
Bravo pályaautó (Swiatek Racing Team)
Brava pályaautó
A leíráshoz többek között felhasználtuk a www.bravotuningclub.it és az aebergon.club.fr oldalakon talált képeket és információkat. Külön köszönet Almosnak a francia nyelvű adatok felkutatásáért és fordításáért!
© 2007 Gáll István (Öcsy)
A Fiat Bravo/Brava típust a különböző piacok igényeihez alkalmazkodva különböző felszereltségi fokozatokban – S, SX, SLX, HSX, HSD, EL, ELX, HLX, GT, HGT – kínálták. Az egyes fokozatokon belül is voltak eltérések, mind évjárattól (pl. egy facelift előtti Brava ELX-ben nem találunk az első ülések között könyöktámaszt, míg facelift után ez része volt ennek a felszereltségi szintnek), mind az adott piactól függően (pl. Nagy Britanniában egy alapkivitelű Bravo SX-ben az alapár része volt az elektromos napfénytető – vagy légkondicionálót lehetett kérni helyette –, míg Magyarországon a gyári napfénytető ritka extratartozék, még a jól felszerelt példányoknál is hiányzik a meglehetősen magas felár miatt). A fent felsorolt típusjelzések előfordulása szintén időben és térben változó: az S és az EL facelift után megszűnt, HSX-szel, HSD-vel és HLX-szel pedig magyarországi első üzembehelyezésű autón gyakorlatilag nem találkozhatunk.
Az egyes felszereltségek körülhatárolását a sokféle gyárilag adott alapszinten kívül a külön, egyesével és a csomagban is rendelhető extrák egész sora is nehezíti. Nem kellett például feltétlenül megrendelni Brava-nkhoz az ELX szint összes extráját, ha csak utasoldali frontlégzsákot szerettünk volna, mivel ezt felárért külön is megkaphattuk. Ha viszont többre vágytunk, de még mindig megelégedtünk az alacsonyabb szinttel, választhattunk a felszereléscsomagok közül, amelyekbe azokat az extrákat válogatták össze (több-kevesebb sikerrel) amelyeket a vásárlók gyakran kértek külön-külön szerelve is:
– „Cold climate” csomag: fényszórómosó, fűthető első ülések, elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró
– „Visibility” csomag: elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró
– „Alarm” csomag: riasztó, távirányítós központizár.
(Az alapáras és extraként rendelhető felszerelések teljes listája A Bravo/a biztonsági és kényelmi felszerelései című leírásban olvasható.)
A fentiek alapján látható, hogy gyakorlatilag lehetetlen két teljesen azonos felszereltségű Bravo/a-t találni a piacon. De, hogy még ennyire se legyen egyszerű a dolog, a gyár több (az egyes piacokon szintén eltérő) limitált szériát is bevezetett, amelyek különlegességét a korlátozott darabszámon kívül az alapárban foglalt extratartozékok jelentették (az alapfelszerelés összetétele természetesen ezeknél is attól függött, hogy mikor és mely piacokon kínálták az alapjukul szolgáló modellt). Ezen szériák közül a legismertebbek (ABC-sorrendben):
Anniversaire (Nyugat-Európa)
A Fiat 1997. elején ezzel a mindössze 1100 darabszámos különleges szériával ünnepelte a Bravo/a 1996-os Év Autója címét.
Alapja: SX felszereltségi fokozat
Karosszériaváltozatok: Bravo, Brava
Motorváltozatok: csak 1.6 16V
Fényezés színe: mint a normál változatoknál
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– metálfényezés
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– utasoldali frontlégzsák
– ABS
– CD-s autórádió.
Estivale (Nyugat-Európa)
Ez a sorozat a legtöbb autómárka szalonjaiban és hirdetéseiben minden tavasszal és nyáron feltűnő, általában Cool, Ice és hasonló (nem túl sok fantáziáról árulkodó) névre keresztelt, „szériában” légkondicionálót tartalmazó változatok megfelelője. Az Estivale 2000. márciusában jelent meg.
Alapja: SX felszereltségi fokozat
Karosszériaváltozatok: csak Brava
Motorváltozatok: 1.2 16V, 1.6 16V, 1.9 JTD
Fényezés színe: mint a normál változatoknál
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– különleges 14”-os dísztárcsák
– automata légkondicionáló.
Formula (Nagy Britannia)
Külsőségeit tekintve sportos, de csak az 1.2-es alapmotorral kínált brit változat 2001-ből. Alapfelszereltség a jobb oldali kormány…
Alapja: SX felszereltségi fokozat
Karosszériaváltozatok: csak Bravo
Motorváltozatok: csak 1.2 16V
Fényezés színe: mint a normál változatoknál
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– GT könnyűfém felni (15”)
– GT hátsó spoiler
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– CD-s autórádió
– távirányítású központi zár.
Limited Edition (Magyarország)
Természetesen itthon is futott néhány különleges széria. A Limited Edition-t 2000-től forgalmazták.
Alapja: SX felszereltségi fokozat
Karosszériaváltozatok: csak Brava
Motorváltozatok: 1.2 16V, 1.6 16V
Fényezés színe: mint a normál változatoknál
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– metálfényezés
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– vezető- és utasoldali frontlégzsák
– ABS (csak az 1.6 16V-nél)
– automata légkondicionáló.
Special Edition (Magyarország)
Kis hazánk másik üdvöskéje, a Brava Limited Edition Bravo változata. Szintén 2000-től volt rendelhető.
Alapja: SX felszereltségi fokozat
Karosszériaváltozatok: csak Bravo
Motorváltozatok: 1.2 16V, 1.6 16V
Fényezés színe: mint a normál változatoknál
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– metálfényezés
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– vezető- és utasoldali frontlégzsák
– ABS (csak az 1.6 16V-nél)
– automata légkondicionáló.
Steel (Nyugat-Európa)
A Steel a Bravo/a típus búcsúja volt 2001. októberében, mielőtt leváltotta a Stilo. Többféle alváltozata is volt: a Bravo Steel nemcsak a Brava Steel kényelmi extráit kapta meg, hanem további, sportos kiegészítőkkel is gazdagodott; a légkondicionált változat pedig Steel Clim néven futott.
Alapja: SX felszereltségi fokozat (Bravo Steel: GT)
Karosszériaváltozatok: Bravo, Brava
Motorváltozatok: 1.2 16V, 1.6 16V, 1.9 JTD
Fényezés színe: mint a normál változatoknál (Bravo Steel: acélszürke, kékesfekete)
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– metálfényezés
– GT könnyűfém felni (15”, Bravo Steel)
– GT hátsó spoiler (Bravo Steel)
– különleges 14”-os dísztárcsák (Brava Steel)
– sötétített hátsó lámpabúrák (Bravo Steel)
– Steel logó a C oszlopon
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– utasoldali frontlégzsák
– automata légkondicionáló (Steel Clim)
– CD-s autórádió
– bőrborítású GT kormány és váltógomb
– fehér számlapú GT műszeregység
– bicolor (kék/fekete) üléshuzat
– GT ülések.
Suite (Svájc)
Az eredetileg a svájci piac részére (1999. novemberétől) készült Suite egy igazi unikum, a Bravo-k nonpluszultrája, az „Ultimate Bravo”. Egy olyan, gyakorlatilag minden extrát tartalmazó változat, amelyhez hasonlóval még középkategóriás típusoknál is ritkán találkozhatunk.
Alapja: GT felszereltségi fokozat
Karosszériaváltozatok: csak Bravo
Motorváltozatok: 1.6 16V, 1.8 16V, 1.9 JTD
Fényezés színe: mint a normál változatoknál (általában kékesfekete)
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– metálfényezés
– különleges könnyűfém felni (15”, a GT-hez hasonló, de nem 5, hanem 7 küllős)
– GT hátsó spoiler
– Suite logó a C oszlopon
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– utasoldali frontlégzsák, oldallégzsákok
– automata légkondicionáló
– 4 hangszórós, CD-tár vezérlős High (H2) autórádió
– távirányítású központi zár
– bőrborítású GT kormány és váltógomb
– fehér számlapú GT műszeregység
– ezüstszínű középkonzol és műszerfal-betétek
– teljes bőr belső: krém, sötétbarna, sötétkék vagy fekete színben
– GT ülések.
Trofeo/egyes piacokon Trophy (Nyugat-Európa)
A Trofeo tulajdonképpen egy pár speciális elemmel feldobott GT, de csak 1.2-es motorral készült, a brit Formula-hoz hasonlóan.
Alapja: SX felszereltségi fokozat (1.2 GT, mint olyan, nem létezett)
Karosszériaváltozatok: csak Bravo
Motorváltozatok: csak 1.2 16V
Fényezés színe: acélszürke, kékesfekete; speciális Trofeo színek: „Sprint” kék, égszínkék
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– metálfényezés
– GT könnyűfém felni (15”, speciális szürke fényezéssel)
– GT hátsó spoiler
– Trofeo felirat az első sárvédőkön
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– automata légkondicionáló
– bőrborítású GT kormány és váltógomb
– fehér számlapú GT műszeregység
– ezüstszínű középkonzol és műszerfal-betétek
– bicolor (kék/fekete) üléshuzat, kék ajtókárpit
– GT ülések.
Yellow (Magyarország)
A legspeciálisabb hazai változat, szintén csak 1.2-es motorral, kizárólag citromsárga fényezéssel.
Alapja: SX felszereltségi fokozat
Karosszériaváltozatok: csak Bravo
Motorváltozatok: csak 1.2 16V
Fényezés színe: csak citromsárga
A limitált szériához tartozó extra felszerelések:
– GT könnyűfém felni (15”)
– elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró („Visibility” csomag)
– vezetőoldali légzsák.
Brava HGT (Brazília)
Bár a Bravo HGT a hot hatch kategória kedvelői körében nagy népszerűségre tett szert Európában, a Brava HGT-t mégsem forgalmazták a dél-amerikai kontinensen kívül. Brazíliában (a Marea Turbo-val együtt, amihez szintén csak a világnak azon a táján lehetett hozzájutni) viszont igazi kultusza van, mivel jó tuningalap. Az A oszlopig a karosszéria kialakítása a Bravo HGT-ével mutat rokonságot: az első sárvédő és lökhárító (ezzel együtt az első túlnyúlás) a Marea-hoz hasonlóan hosszabb az alapkivitelekénél, sőt, a Bravo HGT-től eltérően az első lökhárító is a Marea-é (a Bravo HGT-nek is egyedi, de az alap Bravo/a változatokhoz jobban hasonlító első lökhárítója van). További eltérés, hogy a motorháztető alá nem a 2.0 20V, hanem az 1.8 16V motor szelepvezérlés-módosítóval 132 lóerősre izmosított változata került (mi ezt a motort a Punto HGT-ből és a Coupé-ból ismerhetjük).
Egyéb jellegzetességek: a színrefújt védőcsíkok az ajtókon és a lökhárítókon (a hátsó löhárító csíkja is a Marea-éhoz hasonló kialakítású), a hátsó szárny, és a motorháztető szélein elhelyezett két légbeömlő. A brazíliai útviszonyokhoz az európai változathoz képest emeltek a karosszéria hasmagasságán, a (nálunk a Bravo Suite-ről ismerős) felniken az általunk megszokott 195/50 R15-ös gumik helyett 195/55 R15-ösöket találunk.
A Brava HGT felszereltségéhez a fentieken kívül általában elektromos állítású és fűthető visszapillantó tükrök, ködfényszóró, ABS valamint vezető- és utasoldali légzsák tartozik.
A Brava HGT-ről további képek a Galériában.
Bravo Cabrio (Nyugat-Európa)
A Bravo Cabrio sajnos soha nem készült el szériagyártásra érett változatban (annak ellenére – vagy éppen amiatt –, hogy ugyanakkor a Punto I alapjaira épült Cabrio változat sikeres volt). A Fiat, mint a nagy nemzeti és nemzetközi kerékpárversenyek támogatója, néhány átalakított Marea mellett kísérőautóként mutatta be a Bravo nyitott változatát a 2002. évi Tour de France-on. Összesen csak pár darab készült belőle, és gyakorlatilag nem maradt fel róla semmilyen információ, a fenti képeket leszámítva.
Versenyváltozatok
A Bravo/a-ból több csapat is készített különböző versenyágak különböző kategóriájához versenyautót. Néhány kép ezekről a gépekről:
A csoportos Bravo HGT raliautó (Artemio Race Line)
Bravo WRC (Artemio Race Line)
Bravo 4x4 raliautó (Vida Rally Team, Dunavarsány)
N csoportos Bravo raliautó (991 Racing)
N csoportos Bravo raliautó
N csoportos Bravo HGT raliautó (F3 Auto Sport)
N csoportos Bravo HGT raliautó
N csoportos Bravo HGT raliautó
Bravo 4x4 ralikrosszautó
Bravo 1.9 TD ralikrosszautó
Bravo pályaautó (Swiatek Racing Team)
Brava pályaautó
A leíráshoz többek között felhasználtuk a www.bravotuningclub.it és az aebergon.club.fr oldalakon talált képeket és információkat. Külön köszönet Almosnak a francia nyelvű adatok felkutatásáért és fordításáért!
© 2007 Gáll István (Öcsy)