» Marea kartámaszos középbox beépítése
2007. január 17. | Beküldte: Pintér Gábor
Az alábbi leírás a Marea középbox Brava/Bravo-ba történő beépítésének főbb lépéseit írja le.
Az alábbi két képen az alap Brava box látható:
A beépítésre váró Marea box az alábbi képen látható:
Ezt egyébként facelift után a Brava ELX, HLX-be is építették a Mareákon kívül.
Első körben érdemes levenni a sebváltógombot, szoknyát a könnyebb szerelés végett.
Mivel ez a fórumon mindig visszatérő kérdés, ezért gondoltam beleteszem a leírásba.
Az alábbi két képen látható a váltógomb és a váltókar, a váltógomb "kúpos", ahogy rá van nyomva úgy feszül meg, levenni jó erősen felfele rántva lehet.
Mivel a leírás készítési vágy a gyári középbox kiszerelése után ért el, így néhol a kiszerelés lépéseit a már beszerelt Marea box-ról készített képek segítségével írom le.
A váltógomb levétele után a kézifékkar gumiborítását kell levenni és a kézifék bovdeneket feszítő csavart lelazítani, hogy a kéziféket minél jobban fel lehessen húzni, erre a kivételkor lesz szükség.
Ez után jöhet a box tényleges kiszerelése, hátul a hamutartót ki kell venni és alatta lesz egy csavar, amit le kell venni.
Elöl a sebváltó kar előtti műanyag tálcát ki kell venni, az alatt is van egy csavar és a pénztartó műanyag alatt is. A pénztartót a kézifékkar felöli oldalán alányúlva (puszta kézzel/körömmel) ki lehet pattintani.
Ha elektromos tükörrel szerelt a gépezet, akkor a csatlakozót húzzuk le.
A lábtérnél a box első nyúlványait is le kell szerelni. Ezt 1-1 csavar és 2-2 bolha tartja:
A csavar még csak-csak egyértelmű, de a bolha okozhat egy kis fejtörést: a titka, a pöcke, amit pl.: csavarhúzóval kell benyomni/ütni, eztán lehet könnyen kivenni.
Sajnos még így is hajlamos a pöcök körül lévő lábainak a letörésére, amitől használhatatlanná válhat.
A csavarok és a nyúlványok leszerelése után, már kivehető a box.
Mivel a hátsó részen a Brava box és a Marea box felfogatása eltér ezért, kicsit trükközni kell a rögzítéssel, a nehezebbje a levegő elvezetése.
A Mareánál nem a box része a levegő elvezető üreg, hanem egy külön műanyag "cső", ami két részből áll.
Először rögzítsük a hátsó részét.
Én ezt úgy oldottam meg, hogy a hátsó csavarhoz rögzítettem a műanyag csövet. Megjelöltem és átfúrtam a műanyagot és egy nagy alátéttel és csavarral pedig lerögzítettem:
Most jöhet az első része, amit (az én gépsárkányom esetén, ami nem légkondis) a legzsákvezérlő előtt felfele kell csatlakoztatni.
A műanyag cső első felét ezért el kell vágni nem sokkal a két felső légnyílás előtt, és fentről bele kell vezetni a levegőt.
Tudom nem a legszebb megoldás, de még mindig jobb, mintha csak be lett volna dobva a box, aztán hátra nem fúj semmit.
Így megdézsmáltam egy porszívócsövet, ami elég hajlékony így a célnak tökéletesen megfelel:
A porszívócső pontosan passzol a légzsákvezérlő feletti kör alakú résekbe, a Marea box légelvezetőjébe kicsit nehézkesen de belefér a két cső. A kis rést ami marad, forró műanyaggal (műanyagragasztó) érdemes kitölteni, így garantáltan nem fúj ki és teljes erővel nyomja hátra a levegőt.
Eztán jöhet a Marea box gyári műanyag tartójának a rögzítése, ami a Mareában gyárilag a kasztnihoz volt rögzítve, de a Brava-ban nincs meg a helye. Állítólag lehet kapni olyan közdarabot, ami Brava-hoz kell, én ilyent nem tudtam szerezni így a már fentebb írt módon rögzítettem először a csővezetéket a kasztnihoz.
Majd pedig ehhez az előbb említett műanyag tartót:
Végül de nem utolsó sorban helyre rakhatjuk a Marea box-ot, hátul kis igazgatás után két oldalról a két csavar becsavarható, elől a váltókar előtt szintén mint a régi box-nál mehet vissza a csavar, a kézifék kar alá szintén. Ehhez van kis műanyag ami bepattintható és eltakarja a csavart. Ezt pattintsuk be.
Amennyiben van elektromos tükrünk, akkor (feltételezem ilyen box áll rendelkezésre), a Marea középbox kapcsolójára csatlakoztassuk a kábelt, majd tegyük vissza a váltógombot a Marea váltózsákkal a középbox pénztartó műanyagával egyetemben, majd a kézifék zsákját is.
Elöl tegyük fel a két nyúlványt, rögzítsük az 1-1 csavart és pattintsuk be a két-két bolhát és készen is van:
Az alábbi két képen az alap Brava box látható:
A beépítésre váró Marea box az alábbi képen látható:
Ezt egyébként facelift után a Brava ELX, HLX-be is építették a Mareákon kívül.
Első körben érdemes levenni a sebváltógombot, szoknyát a könnyebb szerelés végett.
Mivel ez a fórumon mindig visszatérő kérdés, ezért gondoltam beleteszem a leírásba.
Az alábbi két képen látható a váltógomb és a váltókar, a váltógomb "kúpos", ahogy rá van nyomva úgy feszül meg, levenni jó erősen felfele rántva lehet.
Mivel a leírás készítési vágy a gyári középbox kiszerelése után ért el, így néhol a kiszerelés lépéseit a már beszerelt Marea box-ról készített képek segítségével írom le.
A váltógomb levétele után a kézifékkar gumiborítását kell levenni és a kézifék bovdeneket feszítő csavart lelazítani, hogy a kéziféket minél jobban fel lehessen húzni, erre a kivételkor lesz szükség.
Ez után jöhet a box tényleges kiszerelése, hátul a hamutartót ki kell venni és alatta lesz egy csavar, amit le kell venni.
Elöl a sebváltó kar előtti műanyag tálcát ki kell venni, az alatt is van egy csavar és a pénztartó műanyag alatt is. A pénztartót a kézifékkar felöli oldalán alányúlva (puszta kézzel/körömmel) ki lehet pattintani.
Ha elektromos tükörrel szerelt a gépezet, akkor a csatlakozót húzzuk le.
A lábtérnél a box első nyúlványait is le kell szerelni. Ezt 1-1 csavar és 2-2 bolha tartja:
A csavar még csak-csak egyértelmű, de a bolha okozhat egy kis fejtörést: a titka, a pöcke, amit pl.: csavarhúzóval kell benyomni/ütni, eztán lehet könnyen kivenni.
Sajnos még így is hajlamos a pöcök körül lévő lábainak a letörésére, amitől használhatatlanná válhat.
A csavarok és a nyúlványok leszerelése után, már kivehető a box.
Mivel a hátsó részen a Brava box és a Marea box felfogatása eltér ezért, kicsit trükközni kell a rögzítéssel, a nehezebbje a levegő elvezetése.
A Mareánál nem a box része a levegő elvezető üreg, hanem egy külön műanyag "cső", ami két részből áll.
Először rögzítsük a hátsó részét.
Én ezt úgy oldottam meg, hogy a hátsó csavarhoz rögzítettem a műanyag csövet. Megjelöltem és átfúrtam a műanyagot és egy nagy alátéttel és csavarral pedig lerögzítettem:
Most jöhet az első része, amit (az én gépsárkányom esetén, ami nem légkondis) a legzsákvezérlő előtt felfele kell csatlakoztatni.
A műanyag cső első felét ezért el kell vágni nem sokkal a két felső légnyílás előtt, és fentről bele kell vezetni a levegőt.
Tudom nem a legszebb megoldás, de még mindig jobb, mintha csak be lett volna dobva a box, aztán hátra nem fúj semmit.
Így megdézsmáltam egy porszívócsövet, ami elég hajlékony így a célnak tökéletesen megfelel:
A porszívócső pontosan passzol a légzsákvezérlő feletti kör alakú résekbe, a Marea box légelvezetőjébe kicsit nehézkesen de belefér a két cső. A kis rést ami marad, forró műanyaggal (műanyagragasztó) érdemes kitölteni, így garantáltan nem fúj ki és teljes erővel nyomja hátra a levegőt.
Eztán jöhet a Marea box gyári műanyag tartójának a rögzítése, ami a Mareában gyárilag a kasztnihoz volt rögzítve, de a Brava-ban nincs meg a helye. Állítólag lehet kapni olyan közdarabot, ami Brava-hoz kell, én ilyent nem tudtam szerezni így a már fentebb írt módon rögzítettem először a csővezetéket a kasztnihoz.
Majd pedig ehhez az előbb említett műanyag tartót:
Végül de nem utolsó sorban helyre rakhatjuk a Marea box-ot, hátul kis igazgatás után két oldalról a két csavar becsavarható, elől a váltókar előtt szintén mint a régi box-nál mehet vissza a csavar, a kézifék kar alá szintén. Ehhez van kis műanyag ami bepattintható és eltakarja a csavart. Ezt pattintsuk be.
Amennyiben van elektromos tükrünk, akkor (feltételezem ilyen box áll rendelkezésre), a Marea középbox kapcsolójára csatlakoztassuk a kábelt, majd tegyük vissza a váltógombot a Marea váltózsákkal a középbox pénztartó műanyagával egyetemben, majd a kézifék zsákját is.
Elöl tegyük fel a két nyúlványt, rögzítsük az 1-1 csavart és pattintsuk be a két-két bolhát és készen is van: