2006. november 25. | Beküldte: Pintér Gábor
A leírást a tönkrement első visszacsapó szelepem és VPMO cartárs Hátsó ablaktörlő témában írt hozzászólása ihlette: "Én a membránt a fiamtól kért gumióvszerrel pótoltam. :-))".
Az egész procedúra kb. 20 perc volt (igaz nekem volt talonban egy gumióvszer, de cserébe a fényképezés vitte el az időt), tehát a hozzávalók:
Az első visszacsapó szelep ill. a probléma:
Az átszakadt membrán miatt először a visszacsapó szelepen kezd el jönni az ablakmosó és csak később kisebb nyomással a spricniken, így csukott motorháztető esetén a fékfolyadék tartályt és a mellette lévő főbiztosítéktáblát tisztogatja és kisebb hatékonysággal a szélvédőt.
Még mielőtt 18+ leírásba belevágnék megjegyzem a hiba szigszalaggal is könnyen orvosolható, jó rendesen körbe kell tekerni a visszacsapó szelep fedelén lévő likat, de ez nem az én módszerem, csak kényszermegoldás. ;)
Tehát, nincs más hátra mint meg kell műteni, le kell húzni a gumicsöveket, ki kell szerelni a szelepet. Nem kell meglepődni ha nem könnyen jön, mozgatni kell a gumicsövet húzás közben, a cső nem fog elszakadni és a visszacsapó szelep sem törik el. Ha végképp nem megy akkor kis csavarhúzóval kell a gumicső alá benyúlni és körbe kicsit megfeszegetni.
A kiszabadított első szelep:
A szelep felső részét a bevágásnál egy éles késsel körbe le kell feszíteni. A fedél alatt van egy pici rugó aminek a végén pedig egy műanyag kis kúp (ez nyomja rá a membránt a szelepre), ezért óvatosan szedjük le a fedelet, nehogy ellőjük a rugós részt.
A fedél levétele után már látható is a probléma forrása, a membrán. Ezt szintén késsel a szélénél alányúlva könnyen ki lehet bányászni. Ha ez is megvan akkor van egy darabjaira szedett visszacsapó szelepünk, aminek az átszakadt membránját pótolni kellene valamivel.
Itt jön a képbe az ami egy férfiember körül általában szokott lenni, a gumióvszer:
Első körben a membrán mintájára próbáltam új membránt szabni belőle de ez kudarcba fulladt, egyszerűen nem tudtam rendesen megvágni, így végül az alábbi képsoron látható megoldásra jutottam (azt hiszem nem kell magyarázni):
Ez után már csak körbe kell vágni a szelep fedelét (nem egyszerű).
Aztán jöhet a teszt:
Miközben feltöltődtek a csövek és türelmetlenül vártam a végeredményt, egyszer csak elkezdte nyomni a bal majd kicsit később a jobb spricni is a lét - hipp hipp hurrá -, a szelepnél szivárgásnak semmi nyoma, tehát működik! :)
A szelep körülmetélését :D nem vittem túlzásba, elvégre nem tudtam, hogy egyáltalán működőképes lesz -e így, ezért a sikeres teszt után az alábbi képeken látható kilógó részeket a bevágásnál körbevágva majd letépkedve eltávolítottam és elkészült a kívülről gyári, belül pedig jobb mint újkorában szelepem:
Végezetül lecsukott motorháztetővel a végeredmény:
Ui.: ezen leírás szolgáljon tanúként magam és a cartársak asszonypajtásaink ill. hölgyek esetén párjaik számára, hogy óvszerraktárkészletünk jó ügy érdekében csappant meg egyel. ;)