» Különleges Marea változatok
2006. november 22. | Beküldte: Attiska
Különleges változatok
Készült egy áruszállító változat, ennek Marengo a neve. Egy erősen lebutított SX felszereltség (manuális ablakemelő, centrálzár hiánya, persze ezen lehetett segíteni az extrák rendelgetésével), a hátsó ülés hiányzik, csak két személyre szól a vizsgája. Kérhető volt emelt magasságú tetővel is, de ilyet nem nagyon lehet látni. Főként dízelmotorral szerelték (TD75-TD100-JTD105), ha valaki benzinmotort szeretett volna, csak az 1,6-ost választhatta, a 2,4-es dízel nem volt rendelhető. Előfordulhat Marengo hátsó üléssel, és személyautónak vizsgáztatva. Ezen nem kell meglepődni, a nepper megvette az autót, a bontóban szerzett hozzá hátsó üléseket, és beszerelte, mert a rögzítési pontok megvannak.
Mivel a Fiat konszern komolyan benne van a kerékpársportban, mint szponzor, ezért kézenfekvő volt, hogy készítenek kísérőautókat. Ilyen volt pl. a Bravo Cabriolet is, de mi maradjunk a Marea-nál. A Weekend remek kísérőautó, és szállító is egyben, így jó pár különlegesen áttételezett TD100-TD125, valamint JTD készült Tour De France és Giro d’Italia változatban. Az érdekesség az, hogy ezek nem kaptak külön alvázszámot, hanem megörökölték az előttük legyártott közönséges példány alvázszámát. Így néha egy alvázszámon két autó is szerepel. Aki esetleg ilyet birtokol, annak különleges gépe van.
Készült egy áruszállító változat, ennek Marengo a neve. Egy erősen lebutított SX felszereltség (manuális ablakemelő, centrálzár hiánya, persze ezen lehetett segíteni az extrák rendelgetésével), a hátsó ülés hiányzik, csak két személyre szól a vizsgája. Kérhető volt emelt magasságú tetővel is, de ilyet nem nagyon lehet látni. Főként dízelmotorral szerelték (TD75-TD100-JTD105), ha valaki benzinmotort szeretett volna, csak az 1,6-ost választhatta, a 2,4-es dízel nem volt rendelhető. Előfordulhat Marengo hátsó üléssel, és személyautónak vizsgáztatva. Ezen nem kell meglepődni, a nepper megvette az autót, a bontóban szerzett hozzá hátsó üléseket, és beszerelte, mert a rögzítési pontok megvannak.
Mivel a Fiat konszern komolyan benne van a kerékpársportban, mint szponzor, ezért kézenfekvő volt, hogy készítenek kísérőautókat. Ilyen volt pl. a Bravo Cabriolet is, de mi maradjunk a Marea-nál. A Weekend remek kísérőautó, és szállító is egyben, így jó pár különlegesen áttételezett TD100-TD125, valamint JTD készült Tour De France és Giro d’Italia változatban. Az érdekesség az, hogy ezek nem kaptak külön alvázszámot, hanem megörökölték az előttük legyártott közönséges példány alvázszámát. Így néha egy alvázszámon két autó is szerepel. Aki esetleg ilyet birtokol, annak különleges gépe van.
Aki járt Capri szigetén, az eléggé furcsa változattal találkozhatott. Ez nem más, mint egy Marea landaulet taxi. Az alap egy facelift előtti 1,8 16V HLX, amit meghosszabbítottak, a hátsó üléssor tetejét levágták, és ponyvatetővel helyettesítették. Tudomásom szerint 30 db készült belőle egy kis spanyol műhelyben.
Az olasz rendvédelmi szerveknek (Polizia, Carabinieri) számos példány készült mind limuzinból, mind Weekendből. Ezekben mindíg a legerősebb benzines illetve a legerősebb dízel motor található. Belül teljesen alapfelszereltségűek, a hátsó üléssor le volt választve az első ülésektől ráccsal, vagy golyóálló üveggel, a hátsó ajtókon nem volt belül kilincs, valamint szériafelszerelés volt a fényhíd a tetőn, a némileg erősített futómű és a fekete lökhárító.
2001-2002-ben Nyugat-Európába utolsó nagy dobásként kihoztak egy különleges kivitelt St. Michel és St. Moritz néven. Lényegében a St. Michel némileg kibővített ELX felszereltséget takar (alap klíma, meg hasonlók), a St. Moritz meg a HLX-el van egy párban. Azonos ismertetőjegyük az ezüst színű hűtőmaszk a kerek emblémával, Weekend esetén az ezüst tetősín és hátsólámpa-keret, belül pedig az ezüst színű középkonzol, valamint a fehér számlapos kerek műszerek. Itthon nem lehetett kapni.
Nem Olaszországban készült változatok
Oroszország
1999-2000 között Oroszországban készült kb. 5000 darab Marea kizárólag orosz piacra. Ezekről nem sokat lehet tudni, csak annyit, hogy 1600-as benzinmotor került beléjük, és némileg erősebb a futóművűk.
Brazília
Brazíliában 1997-ben kezdték el gyártani a Marea-t. Itt dízeleket egyáltalán nem forgalmaztak, kizárólag benzines motorokkal lehet megvenni a típust a mai napig. Itt a legkisebb motor régebben az 1,8-as, némileg erősebb az európai változattól. A kétliteres viszont gyengébb (e két motor üzemeltethető metilalkohollal is).
2001-ben a kétliterest felváltja a 2,4 literes 20 szelepes motor (ehhez kérhető automata váltó is), de az igazi unikum a Marea Turbo kétliteres, 182 lóerős motorjával.
2003-ban az 1,8-as megkapja a Fiat Stilo-ból és Barchetta-ból ismert 1,8-as változó szelepvezérlésű motort, 2006-ban itt megjelenik az 1,6-os benzinmotor, 106 Le-s teljesítménnyel.
Brazil motorok:
1,6 16V – 1596 cm3, 106 Le/5500 1/perc, 154 Nm/4500 1/perc (*)
1,8 16V – 1747 cm3, 127 Le/6500 1/perc, 164 Nm/4000 1/perc
1,8 16V – 1747 cm3, 132 Le/6500 1/perc, 167 Nm/4000 1/perc (**)
2,0 20V – 1998 cm3, 127 Le/5500 1/perc, 175 Nm/4500 1/perc
2,4 20V – 2387 cm3, 160 Le/6000 1/perc, 206 Nm/3500 1/perc (***)
2,0 20V Turbo – 1998 cm3, 182 Le/6000 1/perc, 264 Nm/2750 1/perc
(*)2006-tól.
(**) 2003-tól, a gyengébbik 1,8-as gyártása megszűnik.
(***) 2001-től a 2,0 20V gyártása megszűnik.
2002-ben itt is volt facelift. Ez előtt az autók nem nagyon különböztek az európai testvéreitől, ellenben facelift után már annál is inkább. Elől egy picit más, némileg a Brava krómozott hűtőmaszkjára hasonlító maszkot kapott az autó. A hátulja viszont teljesen megváltozott, a Lancia Lybra-ból ismerős hátsó lámpatestek került beépítésre.
2006-ban egy picit módosul a hűtőmaszk. A felszereltség itt is SX, ELX, HLX jeleket viselte, valamint van a Turbo is. A legkisebb motorok SX-ELX-ek lehetnek, a 2,4 kizárólag HLX, a Turbo meg a Turbo :-).
Az első képen látható a régebbi brazil hűtőmaszk.
Brazil motorok:
1,6 16V – 1596 cm3, 106 Le/5500 1/perc, 154 Nm/4500 1/perc (*)
1,8 16V – 1747 cm3, 127 Le/6500 1/perc, 164 Nm/4000 1/perc
1,8 16V – 1747 cm3, 132 Le/6500 1/perc, 167 Nm/4000 1/perc (**)
2,0 20V – 1998 cm3, 127 Le/5500 1/perc, 175 Nm/4500 1/perc
2,4 20V – 2387 cm3, 160 Le/6000 1/perc, 206 Nm/3500 1/perc (***)
2,0 20V Turbo – 1998 cm3, 182 Le/6000 1/perc, 264 Nm/2750 1/perc
(*)2006-tól.
(**) 2003-tól, a gyengébbik 1,8-as gyártása megszűnik.
(***) 2001-től a 2,0 20V gyártása megszűnik.
2002-ben itt is volt facelift. Ez előtt az autók nem nagyon különböztek az európai testvéreitől, ellenben facelift után már annál is inkább. Elől egy picit más, némileg a Brava krómozott hűtőmaszkjára hasonlító maszkot kapott az autó. A hátulja viszont teljesen megváltozott, a Lancia Lybra-ból ismerős hátsó lámpatestek került beépítésre.
2006-ban egy picit módosul a hűtőmaszk. A felszereltség itt is SX, ELX, HLX jeleket viselte, valamint van a Turbo is. A legkisebb motorok SX-ELX-ek lehetnek, a 2,4 kizárólag HLX, a Turbo meg a Turbo :-).
Az első képen látható a régebbi brazil hűtőmaszk.
Törökország
Itt 2002-ben kezdték el gyártani az autót a Tofas üzemében. A külső megegyezik a 2002-es faceliftes brazil változattal. A motor kizárólag a már jól ismert 1596 cm-es benzines lehet. De itt is van egy különleges változat, a Marea VIP. A különlegessége a kétszínű műszerfalban rejlik, a motor szintén 1,6-os.
Itt 2002-ben kezdték el gyártani az autót a Tofas üzemében. A külső megegyezik a 2002-es faceliftes brazil változattal. A motor kizárólag a már jól ismert 1596 cm-es benzines lehet. De itt is van egy különleges változat, a Marea VIP. A különlegessége a kétszínű műszerfalban rejlik, a motor szintén 1,6-os.
© 2006 Attiska