» EuroNCAP törésteszt (Brava 1.4 S, 1998)
2006. június 13. | Beküldte: Ocsy
Az EuroNCAP (European New Car Assessment Programme, Európai Újautó Értékelő Program) szerint a Brava 5-ből 2 csillagot ért el a frontális és oldalsó törésteszten, és szintén 2 csillagot kapott a maximálisan adható 4-ből a gyalogosgázolási teszten. Mivel ezt a típust még 1998-ban vizsgálták, külön gyermekvédelmi értékelés nem készült (de gyermekvédelmi tesztet már akkor is végeztek), és a pontokat is a korábbi tesztelési eljárás alapján ítélték oda.
Pontszámok:
frontális ütközés: 7 pont (44%)
oldalütközés: 8 pont (44%)
összesített értékelés: 16 pont (47%)
gyalogosvédelem: 11 pont (31%)
Az EuroNCAP elemzése alapján az autó kevés fejlesztéssel akár a 3 csillagot is elérhette volna. A frontális ütközés nagyon megterheli a szerkezeti elemeket, és jelentős az utastérbe benyomuló alkatrészek hatása. Ennek ellenére, az autó oldallégzsák nélkül is nagyon jól szerepelt az oldalsó törésteszten, megfelelve az európai normáknak. A motorháztető kiképzése pedig az átlagosnál jobb védelmet biztosít a gyalogosok számára.
Ütközésvédelem, sérülésveszély:
Frontális ütközés:
Az utasfülke instabillá vált az ütközés során. A vezetőoldali első ajtó elvesztette szilárdságát, az ajtónyílás stabilitására veszélyt jelentett az elülső oszlop alsó felét ért sérülés. A fej és a légzsák kapcsolata állandó maradt, a kormánymű csak kis mértékben mozdult el. A kormányoszlop borításánál egy energiaelnyelő blokk beiktatásával elkerülhetőek lennének a térdsérülések. A lábtér padlólemezének benyomulása nagymértékű, bár ez nem jelent további sérülésveszélyt.
Oldalütközés:
A vezető felső bordáit megütötte az ajtó, míg a középső és alsó bordáknál szintén az ajtó és a középső oszlop okozhat sérülést. Az alsó bordákra nehezedett a legnagyobb terhelés, de a védelem így is megfelelő. A kemény műanyagból készült, kiálló könyöklő nyomást gyakorolt a vezető hasára. Medencéjét a középső oszlop veszélyeztetheti, de a védelmet így is kielégítőnek értékelték.
Gyermekvédelem:
Az ajánlott gyermekülések előre néző kivitelek voltak, és a gépkocsi biztonsági öveivel rögzíthetők. A frontális ütközésnél az ülések megfelelően védték a gyermekek fejét az előremozdulástól, de oldalütközésnél az ülés nem tartotta meg a nagyobbik gyermek fejét.
Gyalogosvédelem:
A fej becsapódási zónáinak fele megfelelő védelmet nyújt, de a legtöbb felnőtt esési helyzetnél a védelmi minősítés gyenge. A motorháztető elülső pereme az átlagosnál jobb védelmet nyújt, de ezt a kialakítást nem vitték át a lökhárítóra, ami legtöbbször elégtelen védelmet ad.
A tesztelt modell:
1998-as évjáratú jobbkormányos Brava 1.4 S
Tömeg: 1077 kg
Biztonsági felszerelése:
vezetőoldali frontlégzsák
első övfeszítők
szervokormány
Forrás:
Pontszámok:
frontális ütközés: 7 pont (44%)
oldalütközés: 8 pont (44%)
összesített értékelés: 16 pont (47%)
gyalogosvédelem: 11 pont (31%)
Az EuroNCAP elemzése alapján az autó kevés fejlesztéssel akár a 3 csillagot is elérhette volna. A frontális ütközés nagyon megterheli a szerkezeti elemeket, és jelentős az utastérbe benyomuló alkatrészek hatása. Ennek ellenére, az autó oldallégzsák nélkül is nagyon jól szerepelt az oldalsó törésteszten, megfelelve az európai normáknak. A motorháztető kiképzése pedig az átlagosnál jobb védelmet biztosít a gyalogosok számára.
Ütközésvédelem, sérülésveszély:
Frontális ütközés:
Az utasfülke instabillá vált az ütközés során. A vezetőoldali első ajtó elvesztette szilárdságát, az ajtónyílás stabilitására veszélyt jelentett az elülső oszlop alsó felét ért sérülés. A fej és a légzsák kapcsolata állandó maradt, a kormánymű csak kis mértékben mozdult el. A kormányoszlop borításánál egy energiaelnyelő blokk beiktatásával elkerülhetőek lennének a térdsérülések. A lábtér padlólemezének benyomulása nagymértékű, bár ez nem jelent további sérülésveszélyt.
Oldalütközés:
A vezető felső bordáit megütötte az ajtó, míg a középső és alsó bordáknál szintén az ajtó és a középső oszlop okozhat sérülést. Az alsó bordákra nehezedett a legnagyobb terhelés, de a védelem így is megfelelő. A kemény műanyagból készült, kiálló könyöklő nyomást gyakorolt a vezető hasára. Medencéjét a középső oszlop veszélyeztetheti, de a védelmet így is kielégítőnek értékelték.
Gyermekvédelem:
Az ajánlott gyermekülések előre néző kivitelek voltak, és a gépkocsi biztonsági öveivel rögzíthetők. A frontális ütközésnél az ülések megfelelően védték a gyermekek fejét az előremozdulástól, de oldalütközésnél az ülés nem tartotta meg a nagyobbik gyermek fejét.
Gyalogosvédelem:
A fej becsapódási zónáinak fele megfelelő védelmet nyújt, de a legtöbb felnőtt esési helyzetnél a védelmi minősítés gyenge. A motorháztető elülső pereme az átlagosnál jobb védelmet nyújt, de ezt a kialakítást nem vitték át a lökhárítóra, ami legtöbbször elégtelen védelmet ad.
A tesztelt modell:
1998-as évjáratú jobbkormányos Brava 1.4 S
Tömeg: 1077 kg
Biztonsági felszerelése:
vezetőoldali frontlégzsák
első övfeszítők
szervokormány
Forrás: