Jelenleg 0 online 5564 tagból és 5 látogató olvassa az oldalt.
» Marea projektoros fényszóró beépítése Bravo/...

2006. augusztus 18. | Beküldte: Ocsy

Fényszóró 1. Fényszóró 2.

Eredeti változat: Bravo Guide (by Riclemus & Joske)

Megjegyzés: a Marea fényszórókkal együtt be kell szereznünk a hozzájuk való helyzetjelző csatlakozókat is. A csatlakozókhoz a lehető leghosszabb vezeték is kell (de minimum 30 cm), mivel be kell kötni a Bravo/a kábelkötegébe.
Képek a Marea helyzetjelző csatlakozóról:
Csatlakozó 1. Csatlakozó 2.
A vezetéket meg lehet hosszabbítani jó minőségű hangszóró-vezetékekkel, szóval nem gond, ha esetleg túl rövid.
A többi Bravo/a csatlakozó (irányjelző, tompított/távolsági fényszóró) passzol a Marea fényszórókhoz.

A Bravo/a fényszóró kiszerelése
1. Csavarjuk ki a lámpatest tetején lévő két felső csavart. A lámpát ezután is tartja egy gömbfoglalat oldalt, a sárvédőben; vigyázzunk, el ne törjük. Ezt kioldani egy erős rántással lehet.
2. A Bravo/a lámpa hátulján lévő csatlakozók körül fém rugós kapcsok vannak, ezeket mindegyikről le kell venni, hogy a csatlakozókat a lámpatest sérülése nélkül eltávolíthassuk. Tegyük a csatokat egy biztonságos helyre, nehogy elvesszenek.*
(*zozorider cartárs kiegészítése: a kapcsokat valójában nem kell levenni, elég, ha a csatlakozó felé nyomjuk őket az oldáshoz. Így nem pattannak el, nem esnek le. A ford.)
3. Ha levettük a csatlakozókat (összesen hármat: irányjelző, tompított/távolsági fény, magasságállító motor csatlakozók), a lámpatestet kivehetjük az autóból.
4. Ismételjük meg az 1-3. lépéseket a másik lámpával is. Ha mindkettőt kivettük, szereljük ki belőlük a magasságállító motort. Ezeket csavarni kell, és esetleg egy visszabillentést igényelnek, hogy kijöjjenek. Vigyázat, van bennük egy rugó!

Fiat Marea irányjelző & Fiat Bravo/a kábelköteg

1. A helyzetjelző csatlakozó elkészítése. Feltéve, hogy rendelkezésre áll a helyzetjelző csatlakozó legalább 30 cm vezetékkel, még arra van szükség, hogy az autó fő kábelkötegének egy részét megbontsuk. Ez fekete műanyag burkolatban van, ami a motorház oldalában fut végig. Ha ez így nem teljesen világos: ezek azok a vezetékek, amik a három lámpa-csatlakozó közül a legnagyobból (a tompított/távolsági fényszóróéból) jönnek.
2a. (VEZETŐOLDAL) Nyissuk fel a műanyag burkolatot, és keressük meg a zöld/fekete (ez a testelés) és a sárga/fekete (helyzetjelző táp, vékonyabb szál) vezetéket.*
2b. Kössük a helyzetjelző csatlakozó egyik vezetékét (mindegy, melyiket) a testhez (a kábelköteg zöld/fekete vezetéke), majd a másikat a kábelköteg sárga/fekete vezetékére. Használjunk az összekötéshez az elektronikai üzletekben kapható csatlakozókat.
3a. (UTASOLDAL) Nyissuk fel a műanyag burkolatot, és keressük meg a zöld (ez a testelés) és a sárga/piros (helyzetjelző táp, vékonyabb szál) vezetéket.*
3b. Kössük a helyzetjelző csatlakozó egyik vezetékét (mindegy, melyiket) a testhez (a kábelköteg zöld vezetéke), majd a másikat a kábelköteg sárga/piros vezetékére.

(*A vezeték színkódokat egy cartárs 1998-as 1.4-es Brava SX-e alapján módosítottuk az eredeti angol nyelvű leíráshoz képest. Az eredeti színkódok: vezetőoldal: fekete (test), sárga/piros (helyzetjelző táp); utasoldal: fekete (test), szürke/fekete (helyzetjelző táp). Ehhez még érdemes figyelembe venni azt is, hogy az eredeti leírás a jobbkormányos verzióról készült. Ha biztosra akarunk menni, először mérjük ki inkább az egyes vezetékeket műszerrel, vagy próbalámpával! A ford.)


4. Ha kész vagyunk mindkét oldallal, ellenőrizzük, hogy a bekötést helyesen csináltuk-e, és az elég erősen tart-e. Ehhez kicsavarhatjuk a helyzetjelzőt a Marea lámpából, és rádughatjuk az új csatlakozót, vagy használhatunk mérőműszert vagy próbalámpát. Ha minden jól működik, szigetelőszalaggal szigeteljük le a bekötési pontokat.

A Marea lámpák összerakása

1. Szereljük be az összes izzót a Marea lámpákba, és ellenőrizzük, hogy mindegyik izzó jó-e, a helyzetjelzőket és az irányjelzőket is beleértve. Ezt egyszerűbb most megtenni, mint amikor már a lámpák be lesznek szerelve az autóba.
2a. A magasságállító motorok beépítését nagyon pontosan kell elvégezni, különben ezt is nehéz lesz korrigálni, amikor a lámpák már a helyükön lesznek.
2b. A fő csatlakozó felett egy lyuk látható, benne egy fehér kör alakú csatlakozóval. Az egyik tüskét fogjuk meg egy fogóval, és húzzuk óvatosan, amíg elkezd emelkedni, addig, amíg már nem megy tovább. Ezzel a lámpák belső szerkezete felfelé billen.
2c. Meg kell akadályoznunk, hogy a kör alakú csatlakozó mozogjon. Ehhez célszerű levenni az izzók fedelét, és az ujjunkat arra a részre tenni, ahol beraktuk a tompított izzóját, és megtámasztani azt, hogy a fehér csatlakozóra kifejtett nyomástól a lámpák ne billenjenek el a lámpatestben.
2d. Ide kell beszerelnünk a motort. A motor fehér villás részét a fehér csatlakozóba kell illeszteni: felülről kell becsúsztatni, azután elfordítani. Ne felejtsük el visszarakni a rugót a motor fehér villás részére. A csatlakoztatás ellenőrzéséhez finoman próbáljuk meg megnyomni a lámpa belső részét az ujjunkkal; ha mozog, akkor nem jó, szilárdan kell állnia.

A Marea lámpák beszerelése

1. Óvatosan szereljük be a lámpákat a helyükre, dugjuk vissza a csatlakozókat, de MÉG NE tegyük vissza a fém rugós kapcsokat. Előtte próbáljuk ki az összes lámpát és a magasságállítót is.
2. Ha minden rendben, tegyük vissza a fém rugós kapcsokat az összes csatlakozóra, mielőtt még visszacsavaroznánk a lámpákat.
3. Nyomjuk vissza a lámpákat a gömbfoglalatba, és csavarjuk be a tetejükön lévő csavarokat.

Ennyi. Már csak el kell menni egy szervizbe (pl. Autóklub), ahol műszerrel beállítják az új fényszórókat.


Fordította: Öcsy