» Marea 1.6 SX átalakítása multikormányosra
2006. július 22. | Beküldte: bovoar
Vásárláskori állapot: Már az új rádió: És a CD-tár:
Megszereztem a hőn áhított kormány vezérlő cuccokat, nevezetesen egy bőr multi kormányt. Az alábbi képen még az eredeti helyén, egy 2000-s évjáratú ELX kombiban van.
Ehhez kellet még a kormány alatt lévő szalagkábel, és megvettem még a kormány kapcsolót is (index-ablaktörlő); a légzsákot meg meglehetett spórolni, bár az sem egyforma, de a különbség csupán itt látható, és ezt egy kis ügyességgel megoldottam.
A légzsák modul eredeti alakja, (a halványan látszó csík a kivágást jelöli):
Az alábbi kép pedig a kivágás után, amit sarok köszörűvel oldottam meg egy legyező lapos koronggal:
De nézzük időrendben!
Az eredeti kormány a légzsák nélkül:
Természetesen a légzsák kiszerelése előtt akksi saru le!!!
Ez után egy 24-es krova kulccsal lelazítottam a kormány anyáját. Nem volt nehéz: jól megfogva a kormányt le lehet lazítani. A kormányzárat rázártam ugyan, de nem akartam megterhelni, ezért inkább jól belekapaszkodtam a kormányba és így lazítottam le az anyát. A kürt csatlakozó széthúzása után a kormányt kicsit megmozgatva és húzva már lenn is volt, és ez a kép tárult elém:
Na ekkor döbbentem rá hogy az én kormány kapcsolóm már olyan hogy az új multi kormányhoz való szalagkábelt be lehet szerelni hozzá. Ezért ezt nem kellett kicserélni.
Ez már az új szalagkábel, látható, hogy itt már 4 pólusú a csatlakozó, ami a kürt és a távirányító jeleit viszi át:
A csati fölött látható egy kis sárgaság: na, az a légzsák továbbmenő kábele, és mellette a távkapcsoló csatlakozása. Erről nem készült kép, ezt a csatlakozót kell a rádióhoz elvinni (ami ugyan nekem elő volt készítve), de hosszas keresgélés után sem találtam meg a kormány felőli végét, ezért a donor kiszerelésekor szintén kiszerelt kábellel csatlakoztam a rádióra.
Ez a donor kormány:
Ebből kiszereltem a kürt kapcsolót, amit 4 db torx csavar tart, és a távkapcsolókat amit szintén 4 db M4-s kereszt hornyolt önmetsző csavar tart. Ez az egész cucc egyben van.
Íme a donor kibelezve:
És az eredeti kormány szintén üresen:
Jól látható a 4 csavar helye, ahova a kürt kapcsoló van rögzítve, illetve a 2db 5-ös imbusz csavar jobb és bal oldalon, ami a légzsákot rögzíti, és nem jól, de látható a 4 csavar hely, ami a távkapcsolót rögzíti. Azért nem jól látható, mert még rajta van az öntési maradvány, mivel ez eredetileg nem multi. De semmi különbség nincs a kormányok között!!
Ugyanúgy benne van mindkettőben a vezetékek helye és a rögzítési pontok, csupán a távkapcsoló rögzítési helyein nincs menet fúrva, mivel önmetsző csavarral van szerelve, ezért ezt a feladatot megoldja a csavar.
Ezután ezt átműtöttem az eredeti kormányomba (azért, mert a donor ugyan bőr bevonatos de egy kicsit kopott és nem tetszett).
Ezután nem maradt hátra más, mint felrakni a már távkapcsolóval szerelt kormányt, rögzíteni az anyával, amit azért jól meghúztam, csatlakoztatni a vezetéket a kürt és távkapcsoló 4-es csatiját valamint a légzsák csatlakozóját, és visszaszerelni a légzsákot, ellenőrizni mindent még egyszer, és ezután vissza az akksi saru és próba.
Minden rendben légzsák oké, kürt oké, rádió bekapcsol és kormányról vezérelve oké. ;)
S végezetül minden a helyén, a végeredmény:
Megszereztem a hőn áhított kormány vezérlő cuccokat, nevezetesen egy bőr multi kormányt. Az alábbi képen még az eredeti helyén, egy 2000-s évjáratú ELX kombiban van.
Ehhez kellet még a kormány alatt lévő szalagkábel, és megvettem még a kormány kapcsolót is (index-ablaktörlő); a légzsákot meg meglehetett spórolni, bár az sem egyforma, de a különbség csupán itt látható, és ezt egy kis ügyességgel megoldottam.
A légzsák modul eredeti alakja, (a halványan látszó csík a kivágást jelöli):
Az alábbi kép pedig a kivágás után, amit sarok köszörűvel oldottam meg egy legyező lapos koronggal:
De nézzük időrendben!
Az eredeti kormány a légzsák nélkül:
Természetesen a légzsák kiszerelése előtt akksi saru le!!!
Ez után egy 24-es krova kulccsal lelazítottam a kormány anyáját. Nem volt nehéz: jól megfogva a kormányt le lehet lazítani. A kormányzárat rázártam ugyan, de nem akartam megterhelni, ezért inkább jól belekapaszkodtam a kormányba és így lazítottam le az anyát. A kürt csatlakozó széthúzása után a kormányt kicsit megmozgatva és húzva már lenn is volt, és ez a kép tárult elém:
Na ekkor döbbentem rá hogy az én kormány kapcsolóm már olyan hogy az új multi kormányhoz való szalagkábelt be lehet szerelni hozzá. Ezért ezt nem kellett kicserélni.
Ez már az új szalagkábel, látható, hogy itt már 4 pólusú a csatlakozó, ami a kürt és a távirányító jeleit viszi át:
A csati fölött látható egy kis sárgaság: na, az a légzsák továbbmenő kábele, és mellette a távkapcsoló csatlakozása. Erről nem készült kép, ezt a csatlakozót kell a rádióhoz elvinni (ami ugyan nekem elő volt készítve), de hosszas keresgélés után sem találtam meg a kormány felőli végét, ezért a donor kiszerelésekor szintén kiszerelt kábellel csatlakoztam a rádióra.
Ez a donor kormány:
Ebből kiszereltem a kürt kapcsolót, amit 4 db torx csavar tart, és a távkapcsolókat amit szintén 4 db M4-s kereszt hornyolt önmetsző csavar tart. Ez az egész cucc egyben van.
Íme a donor kibelezve:
És az eredeti kormány szintén üresen:
Jól látható a 4 csavar helye, ahova a kürt kapcsoló van rögzítve, illetve a 2db 5-ös imbusz csavar jobb és bal oldalon, ami a légzsákot rögzíti, és nem jól, de látható a 4 csavar hely, ami a távkapcsolót rögzíti. Azért nem jól látható, mert még rajta van az öntési maradvány, mivel ez eredetileg nem multi. De semmi különbség nincs a kormányok között!!
Ugyanúgy benne van mindkettőben a vezetékek helye és a rögzítési pontok, csupán a távkapcsoló rögzítési helyein nincs menet fúrva, mivel önmetsző csavarral van szerelve, ezért ezt a feladatot megoldja a csavar.
Ezután ezt átműtöttem az eredeti kormányomba (azért, mert a donor ugyan bőr bevonatos de egy kicsit kopott és nem tetszett).
Ezután nem maradt hátra más, mint felrakni a már távkapcsolóval szerelt kormányt, rögzíteni az anyával, amit azért jól meghúztam, csatlakoztatni a vezetéket a kürt és távkapcsoló 4-es csatiját valamint a légzsák csatlakozóját, és visszaszerelni a légzsákot, ellenőrizni mindent még egyszer, és ezután vissza az akksi saru és próba.
Minden rendben légzsák oké, kürt oké, rádió bekapcsol és kormányról vezérelve oké. ;)
S végezetül minden a helyén, a végeredmény: