Jelenleg 0 online 5564 tagból és 7 látogató olvassa az oldalt.
» Külső tükrök leszeszerelése. Küszöbök

2006. június 19. | Beküldte: Ocsy

Bár a két alkatrésznek semmi köze nincs egymáshoz, a témák rövidsége miatt egy leírásban említjük meg őket.
(Megjegyzés: azért mégiscsak sikerült összefüggést találni közöttük: mindkét témát képekkel is illusztrálva ld. még itt: Elektromos tükrök beépítése utólag)

Mechanikusan állítható tükör:

A tükörállító karról húzzuk le a gumi takarót. Alatta van egy szorítócsavar, ami karmos kulccsal, de leginkább szabad kézzel letekerhető (ha mégsem, akkor a karomba állítsunk bele egy csavarhúzót, és az óramutató járásával ellenkező irányban óvatosan üssük meg, így kilazul a csavar). Ezután a belső fekete műanyag tükörháromszög alá tegyünk egy csavarhúzót (lehetőleg nyitott ajtónál, az ajtókeret felől, mert annak gumi peremére felfekszik a csavarhúzó nyele, így nem sértjük meg a fényezést), és óvatosan pattintsuk ki azt. Ezután három csavart kell kitekernünk, és a tükörtartó konzol máris lejön a helyéről. Vigyázzunk, a tükröt csak ez a három csavar tartja, ezért az utolsó csavar kivétele előtt fogjuk meg a tükröt, nehogy leessen!

Elektromosan állítható, fűthető tükör:
A szerelés menete ugyanaz, mint a mechanikusnál, csak nincs állítókar. Pattintsuk ki a belső tükörháromszöget a fent leírt módszerrel, és hajtsuk ki a három rögzítőcsavart. Az elektromos csatlakozó a háromszög mögött van, amit szét kell húznunk. Ha nem találjuk, akkor az ajtókárpit alatt lesz, amit ebben az esetben szintén le kell bontanunk.

A tükörházat a tartókonzolról a konzol alján lévő csavarok kivételével szerelhetjük le. A tükörlap ezután vehető ki.


Küszöbborítás:
Ha hifit akarunk szerelni az autóba, ezeket biztosan le kell vennünk a vezetékeléshez. A küszöböket a két végükön tartja egy-egy csavar. Ha kivettük őket, a küszöböt előrefelé kell nyomnunk, hogy a két patent, ami középen rögzíti őket, kipattanjon. Megjegyzés: szinte kizárt, hogy a gyárilag feltett küszöböt sérülés nélkül le tudjuk venni. A rögzítőpatentek háza, illetve körülöttük maga a küszöb nagyon könnyen eltörik a feszítés hatására (ragasztással nem érdemes bajlódni). Ezért bontóban a küszöb hiánycikk, ráadásul több eltérő színárnyalatban készül. Az új alkatrész ára 9.000-10.000 Ft körül kezdődik, a bontott, ha mégis találunk, ennek felébe, harmadába kerül.


© 2006 Gáll István (Öcsy)