» Középkonzol fedőlemezének leszerelése
2006. június 19. | Beküldte: Ocsy
A középkonzol lebontásához először is ki kell venni a rádiót. Utólag beszerelt fejegységnél ez a hozzá adott kiemelővillákkal egyszerű feladat. A gyári rádióhoz viszont speciális villa kell, ami márkaszervizben, vagy autóhifis cégeknél áll rendelkezésre. Ha mód van rá, a gyári rádió kiszerelését a hozzá való villával végezzük (ld. A rádió csatlakozóinak kiosztása, nem gyári rádió beépítése), mert késsel, csavarhúzóval, vagy egyéb eszközzel próbálkozva összekarcolhatjuk a konzolt, a rádiót, vagy legrosszabb esetben elgörbíthetjük a rádió rögzítőkarmait, ami után azt már a villával sem lehet kivenni! Utólag beszerelt fejegységnél pattintsuk ki a beépítőkeretet is.
A rádió mögött találunk négy csavart. A következő a szellőzőventilátor sebességszabályozó tekerőgombja alatt van, amit egyszerűen le kell húzni a tengelyéről. Tipp: ha a gomb nem moccan, a trükkje az, hogy a hátsó ülésről kell előrenyúlni, és úgy lehúzni. Ilyenkor nem csak csuklóból tudjuk húzni, mint amikor az első ülésen ülünk.
Az utolsó két csavar a konzol alján, a hamutartó felett van. Ha minden csavart kivettünk, a konzol fedőlemezét már csak le kell emelnünk a helyéről; a kapcsolósor csatlakozóit húzzuk le.
A ködlámpa/hátsó ablakfűtés (ha van, a ködfényszóró, klímánál a külsőhőmérséklet-kijelzés) kapcsolósorának kiszerelése:
A kapcsolósort a két szélén lévő kupak/vakdugó alatt tartja oldalanként egy csavar. Ha nincs bent valamelyik szélső kapcsoló (nincs ködfényszóró és/vagy külsőhőmérséklet-kijelző az autóban), akkor a kis csavartakaró kupak mellett van egy vakkapcsoló is. Ránézésre ugyan nem látszik, de ez a vakkapcsoló egybe van öntve a kupakkal. Akár kicsi, akár vakkapcsolóval egybeöntött kupakkal van dolgunk, lehetőleg ne a külső széle alá dugott csavarhúzóval feszegessük, mert csak összekarcoljuk, hanem az ellenkező oldalán nyomjuk be a mellette lévő kapcsolót tövig, a másik kezünkkel pedig tegyük óvatosan a benyomott gomb és a kupak/vakdugó közé a csavarhúzót, így feszítsük ki. Könnyen kipattan. Vigyázzunk, el ne törjük! A rögzítőcsavarok oldása után a kapcsolósor kiemelhető a helyéről.
© 2006 Gáll István (Öcsy)
A rádió mögött találunk négy csavart. A következő a szellőzőventilátor sebességszabályozó tekerőgombja alatt van, amit egyszerűen le kell húzni a tengelyéről. Tipp: ha a gomb nem moccan, a trükkje az, hogy a hátsó ülésről kell előrenyúlni, és úgy lehúzni. Ilyenkor nem csak csuklóból tudjuk húzni, mint amikor az első ülésen ülünk.
Az utolsó két csavar a konzol alján, a hamutartó felett van. Ha minden csavart kivettünk, a konzol fedőlemezét már csak le kell emelnünk a helyéről; a kapcsolósor csatlakozóit húzzuk le.
A ködlámpa/hátsó ablakfűtés (ha van, a ködfényszóró, klímánál a külsőhőmérséklet-kijelzés) kapcsolósorának kiszerelése:
A kapcsolósort a két szélén lévő kupak/vakdugó alatt tartja oldalanként egy csavar. Ha nincs bent valamelyik szélső kapcsoló (nincs ködfényszóró és/vagy külsőhőmérséklet-kijelző az autóban), akkor a kis csavartakaró kupak mellett van egy vakkapcsoló is. Ránézésre ugyan nem látszik, de ez a vakkapcsoló egybe van öntve a kupakkal. Akár kicsi, akár vakkapcsolóval egybeöntött kupakkal van dolgunk, lehetőleg ne a külső széle alá dugott csavarhúzóval feszegessük, mert csak összekarcoljuk, hanem az ellenkező oldalán nyomjuk be a mellette lévő kapcsolót tövig, a másik kezünkkel pedig tegyük óvatosan a benyomott gomb és a kupak/vakdugó közé a csavarhúzót, így feszítsük ki. Könnyen kipattan. Vigyázzunk, el ne törjük! A rögzítőcsavarok oldása után a kapcsolósor kiemelhető a helyéről.
© 2006 Gáll István (Öcsy)