» Fűtőradiátor cseréje
2012. január 19. | Beküldte: aTom
1. Csavarozd ki a csavart! A patentok közepének benyomásával oldhatók a kötések. (Visszahelyezni úgy kell, hogy a közép részt kicsit kihúzod, majd a patentot beilleszted a helyére és a kis középgombot kézzel benyomod vissza a helyére.)
2. Dettó.
3. Távolítsd el a csavarokat!
4. Óvatosan húzd ki a kesztyűtartó fiókot, vigyázva az elektromos vezetékekre (pl: a világítás vezetékeire). Azokat szét kell csatlakoztatni, amennyiben a felszereltség tartalmazza a kiegészítőket.
5. A csavarokat távolítsd el!
6. Ha van türelmed megkeresni és kitalálni hogy imbusz vagy pozidrív csavarfej fogja a tűzfalnál a műanyag lemezt, akkor hajrá. Nekem az első alkalmakkor még volt... már nincs... ezért egy jól irányzott mozdulattal letöröm ezt a felesleges vackot. A légzsákvezérlőt ez sem óvja meg a beázástól, ezért érdemes azt "bezacskózni".
7. A motortérben a tűzfal és a motor között találod a be- és elvezető csöveket. Ellenőrizd az állapotukat, repedést, megnyúlást keresve! Ha szükséges, oldd a bilincseket, és szikével vágj le a csővégből 1,5-2 cm-nyi darabot!
8. Az utálatos műanyag lap miatt a tűzfal szőnyegéig is eljutott a folyó anyag.
9. A csavarokat kilazítod, majd a szorító alátétet leveszed a csövekről. A csövek alá helyezz egy 3-4 literes tálat! A csöveket húzd, esetleg feszítsd ki (pl villáskulccsal, erősebb csavarhúzóval) óvatosan! Vigyázz, hogy a csővégek ne sérüljenek! Húzd ki a radiátort a foglalatból! A radiátor helyét törölgesd, porszívózd ki! Illesztd be az új radiátort!
10. Elöregedett és elnyíródott O-gyűrű okozta lerakódásnyomok. (A szivárgást kezdetben enyhe, később erős, letakaríthatatlan párásodás követte, jellegzetes fagyállószag [nehéz, dohos, émelyítő] keretében.)
11. Szorítóalátét:
12. A kihúzás pillanata...
13. A csövek alá tégy tálat, vagy a folyadékot (kb. 2-3 liter) elvezető... gumiszőnyeget :).
14. Így csinálom. Gyors és tiszta. (Nem engedem le a hűtőfolyadékot előzetesen, felesleges.)
15. Elkeserítő látvány, de... általában... helyrehozható egy laza ecet-forróvizes mosással. ;)
16. Picit közelebbről...
17. A radiátor helye:
18. Az új, vagy felújított radiátor visszaszerelése... Ellenőrizd a csővégek állapotát! Csiszold meg körben és zsírozd be szilikonzsírral! Húzd fel a csövekre a réz majd a gumi O-gyűrűket!
19. Az O-gyűrűket, csővégeket, rézgyűrűket szilikonzsírral kend be! A radiátor furatainak belsejét szintén zsírozd be! Helyezd vissza a "szorító alátétet" a helyére! Összeillesztés után a 10-es hatlapú csavarokat egyszerre, egyenletesen húzd meg! O gyűrű mérete: 17.12mm X 2.62mm (belső átm. X vastagság) Zolee mester mérése alapján.
Bovoar kiegészítése a gumigyűrű összeszereléskori sérülésének elkerüléséhez: "A gumigyűrűt tedd be a radiátorba a helyére, a csövön legyen rajta a rézgyűrű, és bezsírozva igy told be óvatosan a csövet. Ugyanis, ha megnézed, a cső vége egy kicsit meg van kúposítva, potosan azért, hogy könnyebben be tudjon csúszni. Ha a gumigyűrű is rajta van a csövön, akkor a radiátorban a furat széle éles, ahova be kell menjen, és könnyen kicsíp egy picit a gyűrűből."
20. Összeszerelés fordított sorrendben. A művelet befejezése után ne felejtsd el pótolni a kiengedett hűtőfolyadékot, és légteleníteni a rendszert!
© 2012 aTom
2. Dettó.
3. Távolítsd el a csavarokat!
4. Óvatosan húzd ki a kesztyűtartó fiókot, vigyázva az elektromos vezetékekre (pl: a világítás vezetékeire). Azokat szét kell csatlakoztatni, amennyiben a felszereltség tartalmazza a kiegészítőket.
5. A csavarokat távolítsd el!
6. Ha van türelmed megkeresni és kitalálni hogy imbusz vagy pozidrív csavarfej fogja a tűzfalnál a műanyag lemezt, akkor hajrá. Nekem az első alkalmakkor még volt... már nincs... ezért egy jól irányzott mozdulattal letöröm ezt a felesleges vackot. A légzsákvezérlőt ez sem óvja meg a beázástól, ezért érdemes azt "bezacskózni".
7. A motortérben a tűzfal és a motor között találod a be- és elvezető csöveket. Ellenőrizd az állapotukat, repedést, megnyúlást keresve! Ha szükséges, oldd a bilincseket, és szikével vágj le a csővégből 1,5-2 cm-nyi darabot!
8. Az utálatos műanyag lap miatt a tűzfal szőnyegéig is eljutott a folyó anyag.
9. A csavarokat kilazítod, majd a szorító alátétet leveszed a csövekről. A csövek alá helyezz egy 3-4 literes tálat! A csöveket húzd, esetleg feszítsd ki (pl villáskulccsal, erősebb csavarhúzóval) óvatosan! Vigyázz, hogy a csővégek ne sérüljenek! Húzd ki a radiátort a foglalatból! A radiátor helyét törölgesd, porszívózd ki! Illesztd be az új radiátort!
10. Elöregedett és elnyíródott O-gyűrű okozta lerakódásnyomok. (A szivárgást kezdetben enyhe, később erős, letakaríthatatlan párásodás követte, jellegzetes fagyállószag [nehéz, dohos, émelyítő] keretében.)
11. Szorítóalátét:
12. A kihúzás pillanata...
13. A csövek alá tégy tálat, vagy a folyadékot (kb. 2-3 liter) elvezető... gumiszőnyeget :).
14. Így csinálom. Gyors és tiszta. (Nem engedem le a hűtőfolyadékot előzetesen, felesleges.)
15. Elkeserítő látvány, de... általában... helyrehozható egy laza ecet-forróvizes mosással. ;)
16. Picit közelebbről...
17. A radiátor helye:
18. Az új, vagy felújított radiátor visszaszerelése... Ellenőrizd a csővégek állapotát! Csiszold meg körben és zsírozd be szilikonzsírral! Húzd fel a csövekre a réz majd a gumi O-gyűrűket!
19. Az O-gyűrűket, csővégeket, rézgyűrűket szilikonzsírral kend be! A radiátor furatainak belsejét szintén zsírozd be! Helyezd vissza a "szorító alátétet" a helyére! Összeillesztés után a 10-es hatlapú csavarokat egyszerre, egyenletesen húzd meg! O gyűrű mérete: 17.12mm X 2.62mm (belső átm. X vastagság) Zolee mester mérése alapján.
Bovoar kiegészítése a gumigyűrű összeszereléskori sérülésének elkerüléséhez: "A gumigyűrűt tedd be a radiátorba a helyére, a csövön legyen rajta a rézgyűrű, és bezsírozva igy told be óvatosan a csövet. Ugyanis, ha megnézed, a cső vége egy kicsit meg van kúposítva, potosan azért, hogy könnyebben be tudjon csúszni. Ha a gumigyűrű is rajta van a csövön, akkor a radiátorban a furat széle éles, ahova be kell menjen, és könnyen kicsíp egy picit a gyűrűből."
20. Összeszerelés fordított sorrendben. A művelet befejezése után ne felejtsd el pótolni a kiengedett hűtőfolyadékot, és légteleníteni a rendszert!
© 2012 aTom