2008. szeptember 21. | Beküldte: geriSK
1. A motor rendben van.
2. A szigetelő részen vörösesbarna lerakódás látható. A motorral nincs különösen baj, az elszíneződést okozhatja a benzinbe kevert adalék.
3. Fekete, nedves gyertya. Dús a keverék, gyújtás kimaradozása vagy a gyertya hőértéke nem megfelelő. A gyertya túl "hideg", le kell cserélni magasabb hőértékre.
4. Detonációs égés okozta deformáció, ill. a gyertya mechanikus rongálódása (főleg a belső elektróda). A benzin oktán száma túl alacsony vagy nagy az előgyújtás.
5. Lerakódások és látható kopás. A gyertya egyszerűen "elfáradt", le kell cserélni újra.
6. Fekete, száraz karbon lerakódás: a gyertya hőértéke túl alacsony. Ahogy a 3 pontnál azzal a különbséggel hogy a gyújtás rendben van.
7. "Túl meleg" a gyertya és/vagy túl nagy előgyújtás miatt elolvad az elektróda főleg külső része. Okozhatja üzemanyag szegény keverék is ami miatt az égés hőfoka magasabb a kelleténél.
8. "Vastag" fehér lerakódás. Az égéstérbe olaj jut be (szelepszárnál, gyűrű körül, esetleg a hengerfej repedésére vagy a hengerfej pakolás repedése miatt)
Ezt egy szlovák oldalon találtam, remélem így is van.
© 2008 geriSK